2014: les escapades dels primers 6 mesos

Ja que últimament estem recopilant les nostres escapades.
Toca les dels sis primers mesos de 2014
abans del que va ser el nostre viatge d’estiu que va ser a Sicilia.

El Gener es recupera d’una tardor intenses escapades i ens quedem amb les vistes des dels búnquers del Carmel (Barcelona) ara que estan en obres i serà convertit en un restaurant i punt d’interés turístic: com sempre, la #MarcaBarcelona ho engolleix tot.

El Febrer les escapades van venir donades per l’handbol: un mes que ens va portar a Agramunt (i una visita a Oliana), Alcarràs, Tortosa i Riudoms. Algunes d’elles amb aturada a Cambrils inclosa. No hi ha res com l’esport federat per visitar Catalunya.

Mura Puig de la Balma

El Març hi destaca una escapada a Mura, un recòndit poble del Bages on s’hi amaga el Puig de la Balma, una casa [avui casa rural] construida dins una cova (balma). Una meravella i molt assequible a passar-hi la nit i posar-se les botes.
A més és el lloc on va ser gravat Pa Negre.

Sant Quirze de Colera

A l’abril arriba el bon temps, augmenta l’activitat i la primera escapada de l’any a Vilamaniscle i els pobles de l’Albera.
Calçotada a Balsareny on vam poder pujar a l’espectacular castell pentagonal, datat del 951.
Una escapada a Solsona i Cardona a coneixer les dues ciutats medievals fortificades del Solsonés, totalment obligades a visitar i especialment en motiu del tricentenari català.

cardona

Al maig teniem ganes de tornar a la Serra del Collsacabra, la frontera natura de la Garrotxa i Osona.
A part d’endinsar-nos a St Privat del Bas i el seu entorn natural, és d’especial mencó l’excursió a Mare de Déu de Cabrera.
L’espectacular Santuari de MD de Cabrera es troba a la carena que separa Osona de la Garrotxa. Una excursió assequible i dominguera obligada!

Mare de Déu de Cabrera

El Juny és l’avantsala de les vacances, i per fer-hi un tastet vam escapar-nos a St Miquel del Fai (Vallès Oriental), als cingles de Bertí. Un monestir del segle XV construit al fons de la vall on al bell mig s’hi amaguen coves i cascades: tot un espectacle!

També ens vam endinsar a la Catalunya profunda. Vam dormir a mig camí entre la Segarra, l’Anoia i el Solsonès. En aquest creuament de camins trobem la Torre de Vallferosa. La torre de vigilància més alta de Catalunya i de les poques que queden. Un antic punt de pas i terra de conquestes.
Actualment en aquella zona només queden unes masies disperses i un poble abandonat al peu de la Torre de Vallferosa.

Andorra - Vall Iscle
Andorra – Vall Iscle

Però de totes les escapades, la que probablement s’endú la palma és l’escapada a la zona de la Seu d’Urgell i Andorra.
Vam fer nit a Arfa. Des d’allà visita a la Seu d’Urgell, Andorra i sobretot la Vall d’Incles.

Arfa

Ja per acabar, vam descobrir Vilassar de Mar, un dels pobles de la costa del Maresme que val la pena fer-hi cop d’ull als seus carrers i cases: una bona experiència.

… i després va venir Sicilia. En breus publiquem la ruta feta, per si no sabeu on anar aquest estiu.